tisdag 28 oktober 2008

Tandvårdsmånad?

Är det bara jag som har reagerat på Colgates reklam? Den angående att oktober är tandvårdsmånaden. Jag som trodde att oktober hade etablerat sig ganska tydligt som rosa bandet-månad i relativt stora delar av västvärlden. Känns det då som en smart och genomtänkt grej att välja just oktober?

Tänker dessutom på kanelbullens dag (dock har det väl ett självklart samband med tandvårdsmånaden) som inträffar i början av oktober och efter att ha sett den artikeln så börjar det gå ihop för mig. Oktober är helt enkelt konsumtionsmånaden! Och vid närmare eftertanke är det väl naturligt, mellanläget mellan varmt och kallt, ljust och mörkt, helt enkelt en väntans tid. Denna tid gör således människorna uttråkade och för att piffa upp det hela kommer diverse dagar.

Konsumtion eller inte, jag tycker ändå att forskningen om cancer är värd varje krona den kan få så därför går jag in här och hjälper till i det lilla.

Inga kommentarer: