tisdag 28 oktober 2008

Funderingar på en tenta...

I fredags skrev jag min (förhoppningsvis) sista tenta och det var bra och fint i sig, men som vanligt hade jag alla mina vanliga funderingar när det har gått en del av tentan och inspirationen tryter. Det är ungefär samma funderingar varje gång:

  • Jobbar tentavakten endast som tentavakt?
  • Kanske jobbar som administratör annars?
  • Vad tänker hon/han på?
  • Blir hon/han inte less?
  • Vad tänkte de när de valde konsten i tentasalarna? (Som sal 5 eller om det är sal 6; en jättelik Golden Retriever mot en ljusblå himmel eller sal 1; de gigantiska rutmönstren.)
  • Vad ska jag göra när jag är färdig?

Den sista frågan kan vara den mest förrädiska, fastnar jag i den tankebanan allt för länge så minskar motivationen exponentiellt.

1 kommentar:

Markus Olsson sa...

Många tentavakter kommer från Universitetsservice. De har ju hand om lokalbokning och sånt så det är naturligt. Sen råkar det jobba väldigt gamla människor där vilket tydligen är ett kriterium om man ska tentavakta. Annars är administratörer som du säger, vanliga och det finns säkert en del lokalvårdare också.