torsdag 26 februari 2009

Parfymer hit och dit

imageMin parfym håller på att ta slut. Stor sorg, i synnerhet efter att jag har upptäckt att det var en limited edition så den finns inte att köpa längre. Den är fantastisk. Bara flaskan med blommorna, fjärilarna på det klassiska Anna Sui-huvudet.

Ja, jo. Men nu är den snart slut. Så vad ska jag göra då?

Jag skulle vilja hitta någon sorts sida där det är möjligt att jämföra  olika parfymer. Basnoter, mellannoter och toppnoter. Det skulle vara fint tycker jag. Detta är i alla fall vad som gäller för Anna Sui Dolly Girl Oh La Love (kanske ett av världens längsta parfymnamn för övrigt):

Top notes are violet, citruses, pink peony, lily-of-the-valley, red currant and bergamot; middle notes are pink paprika and star anise; base notes are amber, patchouli, oakmoss, cedar and white musk.

Så hittar ni en sån, let me know! Jag har letat, men jag hittar inget som passar mig. Inte som Oh La Loven.

Info och bild från : http://www.fragrantica.com/perfume/Anna-Sui/Dolly-Girl-Ooh-La-Love-2086.html

1 kommentar:

Anonym sa...

kör den i mass/GC och ta reda på vad som är i -> synta egen?!