tisdag 16 oktober 2007

Snart i samtiden

Singeln "Ingenting" är ingen stor favorit, sa mig inte så mycket, hade kunnat vara vilket band som helst. Därmed inte sagt att den var direkt dålig, men... ingen favorit.
Hört skivan i bakgrunden, en liten sneakpeaklyssning, och det lät betydligt mer lovande. Dock är jag skeptisk till att de någonsin kommer att uppnå samma höjd i min smak igen (svårt också med tanke på hur mycket som jag lyssnade på Guns & ammo...) men jag ska ge den ett ärligt försök, kan bara inte komma ifrån känslan av tonårsdepression och pretentiöst och oj vad vi är svåra..

Det som kanske egentligen blir mer spännande är Jenny Wilson som kommer med samma försändelse, gammalt men värt en chans. Hon var väldigt bra live när jag såg henne efter skivsläppet för 1½ år sen.

Sen är det Säkert säkert bra, även bra som uppladdning inför PopUp som även Pengabrorsan får bli.

Japp, det blir utmärkt utmärkt.
Riktiga skivor är underskattade, känslan av att läsa texter och kolla alla bilder samtidigt som man för första gången hör låtarna, fantastiskt!
Skall njuta ordentligt, utan Juicy-overall...

Inga kommentarer: